Materiały edukacyjne
Filtr materiałów edukacyjnych
Materiały edukacyjne dla nauczycieli- “Szyfrowanie i podpis cyfrowy” [prezentacja w postaci filmu]
- “OK zeszyt w pracy samokształceniowej ucznia” [prezentacja w postaci filmu]
- “Rozwijanie kompetencji matematycznych na lekcjach geografii w szkole ponadpodstawowej” [prezentacja]
- “Otwarte zasoby edukacyjne” [film]
- “InsERT GT – uruchomienie programu” [film]
- “Podstawy programu Subiekt GT” [film]
- “Wielka biologiczna gra o NEURONY” [gra dydaktyczna (tekst)]
- “Wspieranie uzdolnień i zdolności uczniów w oparciu o koncepcję inteligencji wielorakich” [prezentacja w postaci filmu]
- “Edukacyjne konteksty zdrowia. O trudnościach definicyjnych zdrowia i kształtowaniu pojmowania jego wartości”
“Imperatyw neurobiologiczny z perspektywy dydaktyki. – Ku ciągłemu rozwojowi (homo addiscens) – ”
“Od imperatywu neurobiologicznego do neurodydaktyki (teoria i praktyka dydaktyczna w świetle wskazań neurodydaktyki na przykładzie badań własnych)”
“Neurodydaktyka. Szansa czy złudzenie?”
“Pedagog szkolny (kierunek, oczekiwania, perspektywy)” [artykuły] - “Nauka czasu present simple poprzez budowanie zdań z klocków” [film]
- “Obraz współczesnej Polski i Polaków w dramacie Doroty Masłowskiej »Między nami dobrze jest«” [prezentacja w postaci filmu]
- “Zabawy i ćwiczenia relaksujące umysł i ciało przedszkolaka” [tekst i prezentacja on-line w witrynie zewnętrznej]
- “Przenieś lekcje na Google Classroom – tutorial” [prezentacja on-line w witrynie zewnętrznej]
- “Sporządzanie i drukowanie faktury zakupu w programie Subiekt GT” [film]
- “Sztuka zadawania pytań” [prezentacja w postaci filmu]
- “Zastosowanie monomitu do omawiania lektur z języka polskiego oraz podczas rozmów z wychowankami” [film]
- “Jak korzystać z wordwall w czasie zdalnego nauczania?” [film]
- “Kreatywne zabawy z dziećmi” [tekst (3 szt.)]
- “Potrzeba ruchu podczas nauki zdalnej – przykłady praktycznych rozwiązań” [film]
- “Języki i style w dramacie Doroty Masłowskiej »Między nami dobrze jest«” [prezentacja w postaci filmu]
- “Sporządzenie i drukowanie dokumentu magazynowego PZ – przyjęcie zewnętrzne do faktury zakupu” [film]
- “Dobre praktyki zwiększające bezpieczeństwo naszych urządzeń podczas pracy zdalnej” [prezentacja w postaci filmu]
- “Wiosna – karty pracy dla dzieci w wieku przedszkolnym” [karta pracy (tekst)]
- “Teki edukacyjne IPN – Policja Państwowa 1919-1939” [artykuł (tekst)]
- “Bezpieczny Internet (materiały do pobrania)” [scenariusze zajęć (tekst)]
- “Scenariusze zajęć bibliotecznych” [scenariusz (tekst)]
- “Rozwijanie kompetencji matematycznych na lekcjach geografii w szkole podstawowej” [prezentacja]
- “Dojrzewanie Marcina Borowicza – bohatera »Syzyfowych prac« S. Żeromskiego. Wykorzystanie monomitu J. Campbella” [film]
- “Zabawy z matematyką” [zestaw zadań (tekst)]
- “Biblioterpia w pracy nauczyciela” [prezentacja]
- “Powtórzenie lektur obowiązkowych. »Pan Tadeusz« Adama Mickiewicza” [prezentacja]
- “Powtórzenie lektur obowiązkowych. »Syzyfowe prace« Stefana Żeromskiego i »Reduta Ordona« Adama Mickiewicza” [film]
- “Sztuka w wirtualnej przestrzeni polskich muzeów” [tekst z odnośnikami]
- “Ewolucja na poziomie populacji – prawo Hardy-Weinberga ” [karta pracy (tekst)]
- “Instrukcja obsługi Vocaroo” [film]
- “Top 7 Internet Links For English Teachers” [tekst z odnośnikami internetowymi]
- “Rozwijanie kompetencji matematycznych na lekcjach geografii w szkole podstawowej” [prezentacja w postaci filmu]
- “Jak stworzyć proste testy w programie Quizizz?” [film]
- “Interpretacja porównawcza dwóch utworów poetyckich – model teoretyczny oraz konkretny przykład: interpretacja porównawcza wiersza Stanisława Barańczaka »Widokówka z tego świata« i liryku Haliny Poświatowskiej »Zdarzenie epiczne«” [model teoretyczny i wskazówki inerpretacyjne (tekst)]
- “Imperatyw i transcendencja – o dylematach współczesnego moralisty (na podstawie twórczości Zbigniewa Herberta)” [esej interpretacyjny i zadania dla uczniów (tekst)]
- “Polskie symbole narodowe” [prezentacja i karty pracy]
- “Padlet jako narzędzie pomocne w zdalnym nauczaniu” [instrukcja (tekst)]
- “Jak pracować metodą burzy mózgów zdalnie?” [tekst-prezentacja]
- “Lekcja o obiektach UNESCO w Polsce z wykorzystaniem wirtualnych zasobów” [tekst-prezentacja]
- “Wykorzystanie monomitu Josepha Campbella do tworzenia opowiadania w grupie” [prezentacja]
- “Poznaj OneNote!” [film]
- “Krzywe Beziere'a w grafice wektorowej” [film]
- “Jak stworzyć kartę pracy za pomocą strony internetowej thinglink.com (tutorial)” [prezentacja]
- “Fakebook – fałszywy profil w portalu społecznościowym https://www.classtools.net/” [prezentacja w postaci filmu]
- “Scenariusz »Calineczka«” [materiał interaktywny]
- “Wpływ baśni i bajek na rozwój dziecka” [film]
- “Powtórzenie lektur obowiązkowych. »Quo vadis« Henryka Sienkiewicza” [prezentacja]
- “Poradnik wychowawcy. Depresja ucznia” [tekst-prezentacja (poradnik)]
- “Ewaluacja. Poradnik wychowawcy klasy” [prezentacja (poradnik)]
- “Metodyka pracy zdalnej” [tekst z odnośnikami internetowymi do artykułów, poradników, filmów]
- “Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne” [tekst z odnośnikami internetowymi do artykułów, poradników, filmów]
- “Konspekt lekcji języka angielskiego w nauczaniu zdalnym” [konspekt lekcji (tekst)]
- “Praca na platformie Moodle” [film]
- “Lekcja on-line w klasie III »Wyznaczamy kierunki świata«” [prezentacja]
- “Karta pracy »Ortografia (‘ch’, ‘h’)«” [karta pracy (tekst)]
- Karta pracy »Ortografia (‘ó’, ‘u’)« [karta pracy (tekst)]
- “Karta pracy »Ortografia (‘rz’, ‘ż’)«” [karta pracy (tekst)]
- “Learning Apps – narzędzie wspierające zdalne nauczanie” [tekst (poradnik)]
- “Edukacja w czasie pandemii” [artykuł (poradnik)]
- “Ćwiczenia w rozumieniu tekstu słuchanego, wspomaganego napisami – na języku angielskim w klasie III szkoły podstawowej” [materiał metodyczny (tekst)]
- “Metodyka pracy zdalnej i wsparcie pedagogiczno-psychologiczne” [tekst z odnośnikami internetowymi]
- “Dobrostan nauczyciela a edukacja zdalna” [artykuł(tekst)]
- “Motywy literackie: »Wina i kara. Sprawiedliwość«” [prezentacja]
- “Dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej” [tekst]
- “Wanda Chotomska” [prezentacja]
- “Instrukcja do zadań z geografii społeczno-ekonomicznej” [tekst]
- “Powtórzenie części zdania” [prezentacja]
- “Jak wychować czytelnika? Czyli co robić, aby nasi uczniowie odczuwali radość z czytania” [prezentacja]
- “Charakterystyka nacji zamieszkujących Śródziemie – wykonanie e-portfolio bohaterów powieści J.R.R. Tolkiena »Hobbit, czyli tam i z powrotem«” [text (poradnik)]
- “Powtórzenie lektur obowiązkowych. »Dziady II« Adama Mickiewicza” [prezentacja]
- “Wirtualny niezbędnik logopedy” [tekst z odnośnikami internetowymi]
- “Scenariusz lekcji zdalnej z wiedzy o społeczeństwie dla szkoły branżowej” [scenariusz lekcji (tekst)]
- “Ciekawe strony internetowe dotyczące egzaminu zawodowego” [tekst z odnośnikami internetowymi (poradnik)]
- “Discord dla początkujących” [film]
- “Tworzenie konspektu lekcji – miniporadnik według zasad »OK«” [konspekt lekcji (miniporadnik, tekst)]
- “Karta pracy »Części mowy«” [karta pracy (tekst)]
- “Karta pracy »Odmiana czasownika przez czasy«” [karta pracy (tekst)]
- “Karta pracy »Odmiana czasownika przez osoby i liczby«” [karta pracy (tekst)]
- “Jak uczyć inaczej? Umiejętność tworzenia atrakcyjnych zadań on-line dla ucznia” [prezentacja]
- “Test ze znajomości lektury »Karolcia« – puzzle interaktywne” [prezentacja]
- “Powtórzenie lektur obowiązkowych. »Zemsta« Aleksandra Fredry” [prezentacja]
- “Powtórzenie lektur obowiązkowych. Fraszki, pieśni i treny Jana Kochanowskiego” [prezentacja]
- “Wpływ baśni i bajek na rozwój dziecka” [film]
- “Wolontariat. Poradnik wychowawcy. Bezpiecznie wychowywać” [tekst-prezentacja (poradnik)]
- “Zajęcia z okazji Międzynarodowego Dnia Kropki” [scenariusz lekcji (tekst)]
- “Edukacja globalna na podstawie książki »Dlaczego zwierzaki mieszkają w bloku Maćka?« – teatrzyk Kamishibai” [scenariusz lekcji (tekst)]
- “Scenariusz zajęć z wykorzystaniem narzędzi on-line (YouTube/Facebook) – wychowanie przedszkolne” [scenariusz lekcji (tekst)]
- “Praca zdalna nauczyciela – techniczne i praktyczne wskazówki” [miniporadnik (tekst)]
- “O metodach i motywacji w pracy zdalnej” [artykuł, miniporadnik (tekst)]
- “Placówki oświatowe w czasie pandemii koronawirusa” [miniporadnik (tekst)]
- “Rozwijanie umiejętności uczenia się” [wykaz lieratury (tekst)]
- “Organizacja zdalnego nauczania” [wykaz artykułów internetowych (tekst)]
- “Jak stworzyć proste testy w programie Quizizz?” [film]
- “Instrukcja logowania do LearningApps i zakładania klasy” [instrukcja (tekst)]
- “Rozumienie podstawowych definicji analizy matematycznej” [tekst]
- “Zajęcia stymulujące rozwój dzieci przedszkolnych” [artykuł (tekst)]
- “Słowniki” [prezentacja w witrynie zewnętrznej]
- “Wielcy Polacy” [prezentacja w witrynie zewnętrznej]
- “Polskie góry – lekcja on-line w klasie trzeciej” [prezentacja w witrynie zewnętrznej]
- Powtórzenie lektur obowiązkowych. »Mały Książę« A. de Saint Exupéry [prezentacja w witrynie zewnętrznej]
- Od konkretu do transcendencji – kręgi wtajemniczenia w poetyckie uniwersum Zbigniewa Herberta [esej i zadania dla uczniów]
- “»Wszystko jest poezją, każdy jest poetą« – odkrywaj piękno i wartości w niepublikowanych/anonimowych tekstach artystycznych” [artykuł (tekst)]
- “Juliusz Słowacki »Balladyna«. Prezentacja animowana z zadaniami interaktywnymi” [prezentacja-film]
- “Inspiracje na Międzynarodowy Dzień Dziewcząt” [tekst z odnośnikami internetowymi]
- “Przydatne witryny edukacyjne” [tekst z odnośnikami internetowymi]
- “Krótka historia pisma – od malowideł ściennych do pisma klinowego” [film]
- “Narzędzia ułatwiające tworzenie opowieści” [film]
- “Rozszerzona rzeczywistość – edukacja i rozrywka w jednym” [film]
- “Mój przyjaciel kot” [film]
- “V Ogólnopolskie Czytanie Jeżycjady” [film]
- “Quiz o życiu i twórczości Stanisława Lema »Wszystko co chciałbyś wiedzieć o Lemie, ale boisz się spytać«” [prezentacja]
→ Prezentowane materiały są zamieszczane w wersji autorskiej (merytorycznej i redakcyjnej)
|