Skocz do zawartości
 
Obserwuj nas  
Placówka akredytowana
63 242 2332 cdn@cdnkonin.pl ul. Sosnowa 14, 62-510 Konin
Strona główna Wspomaganie szkół

Kompleksowe wspomaganie szkół i placówek oświatowych

Zdjęcię do informacji o kierunkach polityki oświatowej

Zgod­nie z Roz­po­rzą­dze­niem MEN z dnia 28 ma­ja 2019 r. w spra­wie pla­có­wek do­sko­na­le­nia na­uczy­cie­li Cen­trum Do­sko­na­le­nia Nau­czy­cie­li w Ko­ni­nie pro­po­nu­je szko­łom i pla­ców­kom oświa­to­wym pro­ce­so­we wspo­ma­ga­nie ich roz­wo­ju.

Ce­le wspo­ma­ga­nia:

Ce­lem nad­rzęd­nym wspo­ma­ga­nia jest podnie­sie­nie w szko­le­/pla­ców­ce oświa­to­wej ja­ko­ści kształ­ce­nia i wy­cho­wa­nia.

Czas tr­wa­nia:

Wspo­ma­ga­nie jest pro­ce­sem dłu­go­ter­mi­no­wym. Po­le­ga na udzie­le­niu wspar­cia ra­dzie pe­da­go­gicz­nej lub gru­pie na­uczy­cie­li w zdia­gno­zo­wa­niu rze­czy­wi­stych po­trzeb i okre­śle­niu ob­sza­ru do roz­wo­ju oraz wy­pra­co­wa­niu, wdro­że­niu, mo­ni­to­ro­wa­niu i pod­da­niu ewa­lu­acji roz­wią­zań, któ­re do­pro­wa­dzą do podnie­sie­nia ja­ko­ści pra­cy szko­ły­/pla­ców­ki oświa­to­wej.  Okres wspo­ma­ga­nia uza­leż­nio­ny jest od po­trzeb szko­ły­/pla­ców­ki i za­wsze uzgad­nia­ny z dy­rek­to­rem.

Ro­la opie­ku­na­/a­ni­ma­to­ra:

W ra­mach pro­ce­so­we­go wspo­ma­ga­nia szko­ły­/pla­ców­ki oświa­to­wej zo­sta­nie za­pew­nio­na opie­ka ko­or­dy­na­to­ra­/a­ni­ma­to­ra, do któ­re­go za­dań na­le­żą:

-      po­moc w zdia­gno­zo­wa­niu rze­czy­wi­stych po­trzeb oraz okre­śle­niu ob­sza­ru do roz­wo­ju,

-      wspar­cie ra­dy pe­da­go­gicz­nej w przy­go­to­wa­niu pla­nu wspo­ma­ga­nia roz­wo­ju szko­ły­/pla­ców­ki,

-      po­zy­ska­nie eks­per­tów i zor­ga­ni­zo­wa­nie za­pla­no­wa­nych form do­sko­na­le­nia,

-      kon­sul­ta­cje in­dy­wi­du­al­ne i ze­spo­ło­we,

-      udział w mo­ni­to­ro­wa­niu prze­bie­gu wspo­ma­ga­nia i ewa­lu­acja pro­ce­su, przy­go­to­wa­nie przy współ­pra­cy z ra­dą pe­da­go­gicz­ną ra­por­tu z re­ali­za­cji wspo­ma­ga­nia oraz sfor­mu­ło­wa­nie wnio­sków i re­ko­men­da­cji.


Ob­sza­ry wspo­ma­ga­nia:

Zgod­nie z wy­ma­ga­nia­mi Roz­po­rzą­dze­nia Mi­ni­stra Edu­ka­cji Na­ro­do­wej z dnia 28 ma­ja 2019 r. w spra­wie pla­có­wek do­sko­na­le­nia na­uczy­cie­li do­sko­na­le­nie po­win­no być re­ali­zo­wa­ne w ob­sza­rach:

-      wy­ni­ka­ją­cych z kie­run­ków po­li­ty­ki oświa­to­wej oraz wpro­wa­dza­nych zmian w sys­te­mie oświa­ty;

-      wy­ma­gań sta­wia­nych wo­bec szkół i pla­có­wek, któ­rych wy­peł­nia­nie jest ba­da­ne przez or­ga­ny spra­wu­ją­ce nad­zór pe­da­go­gicz­ny w pro­ce­sie ewa­lu­acji ze­wnętrz­nej, zgod­nie z prze­pi­sa­mi w spra­wie nad­zo­ru pe­da­go­gicz­ne­go;

-      re­ali­za­cji pod­staw pro­gra­mo­wych, w tym opra­co­wy­wa­nia pro­gra­mów na­ucza­nia;

-      dia­gno­zo­wa­nia po­trzeb uczniów oraz do­sto­so­wy­wa­nia pro­ce­su kształ­ce­nia i udzie­la­nia po­mo­cy psy­cho­lo­gicz­no­-pe­da­go­gicz­nej od­po­wied­nio do zdia­gno­zo­wa­nych po­trzeb;

-      przy­go­to­wa­nia do ana­li­zy wy­ni­ków i wnio­sków z nad­zo­ru pe­da­go­gicz­ne­go, wy­ni­ków eg­za­mi­nu ósmo­kla­si­sty, eg­za­mi­nu ma­tu­ral­ne­go, eg­za­mi­nu za­wo­do­we­go i eg­za­mi­nu po­twier­dza­ją­ce­go kwa­li­fi­ka­cje w za­wo­dzie oraz ko­rzy­sta­nia z nich w ce­lu do­sko­na­le­nia pra­cy na­uczy­cie­li;

-      po­trzeb zdia­gno­zo­wa­nych na pod­sta­wie ana­li­zy wy­ni­ków i wnio­sków z nad­zo­ru pe­da­go­gicz­ne­go oraz wy­ni­ków eg­za­mi­nu ósmo­kla­si­sty, eg­za­mi­nu ma­tu­ral­ne­go, eg­za­mi­nu za­wo­do­we­go i eg­za­mi­nu po­twier­dza­ją­ce­go kwa­li­fi­ka­cje w za­wo­dzie.

Ist­nie­je moż­li­wość wy­bra­nia i do­sto­so­wa­nia ob­sza­ru wspo­ma­ga­nia do in­dy­wi­du­al­nych po­trzeb szko­ły po usta­le­niu z dy­rek­to­rem.

For­my wspar­cia w ra­mach wspo­ma­ga­nia:

W szko­le mo­gą od­by­wać się:

-      kon­sul­ta­cje in­dy­wi­du­al­ne,

-      kon­sul­ta­cje pro­ble­mo­we,

-      szko­le­nia dla wszyst­kich na­uczy­cie­li,

-      szko­le­nia ze­spo­łów na­uczy­cie­li,

-      ob­ser­wa­cja po­głę­bio­na, 

-      za­ję­cia otwar­te pro­wa­dzo­ne przez na­uczy­cie­li szko­ły po opie­ką do­rad­ców me­to­dycz­nych,

-      po­moc w opra­co­wa­niu in­no­wa­cji, mo­dy­fi­ka­cji pro­gra­mów na­ucza­nia,
in­spi­ro­wa­nie do ak­tyw­no­ści wła­snej na­uczy­cie­li, itp.

Kom­plek­so­we wspo­ma­ga­nie to przede wszyst­kim wspól­na re­ali­za­cja obra­ne­go ce­lu, któ­ra przy­no­si wy­mier­ne ko­rzy­ści pla­ców­ce i na­uczy­cie­lom. Pro­ces ini­cjo­wa­ny jest przez dy­rek­to­ra, ko­niecz­ne jest ma­ilo­we lub te­le­fo­nicz­ne zgło­sze­nie szko­ły do Kie­row­ni­ka Pra­cow­ni Wspar­cia Pro­cesowego. 

Kon­takt:
Al­do­na Ole­siak - Kie­row­nik Pra­cow­ni Wspar­cie Pro­ce­so­we­go
e-ma­il: aole­sia­k@cdn­ko­nin.pl 

tel.:  632422332 wew. 220

63 242 2332
cdn@cdnkonin.pl
ul. Sosnowa 14, 62-510 Konin