Materiały edukacyjne
Dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych
- “»Wszystko jest poezją, każdy jest poetą« – odkrywaj piękno i wartości w niepublikowanych/anonimowych tekstach artystycznych” [ tekst ]
- “Od konkretu do transcendencji – kręgi wtajemniczenia w poetyckie uniwersum Zbigniewa Herberta” [ tekst ]
- “Rozumienie podstawowych definicji analizy matematycznej” [ tekst ]
- “Instrukcja do zadań z geografii społeczno-ekonomicznej” []
- “Imperatyw i transcendencja – o dylematach współczesnego moralisty (na podstawie twórczości Zbigniewa Herberta)” [ tekst ]
- “Interpretacja porównawcza dwóch utworów poetyckich – model teoretyczny oraz konkretny przykład: interpretacja porównawcza wiersza Stanisława Barańczaka »Widokówka z tego świata« i liryku Haliny Poświatowskiej »Zdarzenie epiczne«” [ tekst ]
- “Ewolucja na poziomie populacji – prawo Hardy-Weinberga” [ tekst ]
- “Teki edukacyjne IPN – Policja Państwowa 1919-1939” [ tekst ]
- “Języki i style w dramacie Doroty Masłowskiej »Między nami dobrze jest«” [ film-prezentacja ]
- “Karta pracy z biologii »Komórka – porównanie mitozy i mejozy«” [ tekst ]
- “Zastosowanie monomitu do omawiania lektur z języka polskiego oraz podczas rozmów z wychowankami” [ film ]
- “Nie surfuj w sieci bez sensu: od Błażeja Króla – przez Herberta, Miłosza i Żeromskiego – do Sokratesa i Platona. GŁOS WEWNĘTRZNY jako imperatyw etyczny na przestrzeni wieków” [ tekst ]
- “Obraz współczesnej Polski i Polaków w dramacie Doroty Masłowskiej »Między nami dobrze jest«” [ film-prezentacja ]